KONTAKTA OSS

Här har vi samlat vanliga frågor och svar. Hittar du inte svaret på din fråga?
Hör av dig till oss på telefon +46 73 632 11 23 eller maila oss nedan.

Frågor och svar

Vad har ni för leveranstid?

Beställning inom Sverige 

Vi erbjuder fri frakt på beställningar över 1200:- kronor, och har normalt en beräknad leveranstid på 1-3 arbetsdagar. Beställ före 10.00 så packar och skickar vi ditt paket samma dag.  

Ordrar har normalt en beräknad leveranstid på 1-3 arbetsdagar. Fraktkostnaden är annars 59 kr. Beställning görs på vår hemsida alfredh.se Om du är osäker på hur du beställer från oss, maila oss gärna till: order@alfredh.se 

 

Hur returnerar jag en vara? 

Enligt rutin ska det alltid skickas med ett utskrivet returfraktsdokument ni kan klistra på paketet och lämna in hos ett paketombud. Skulle det av någon anledning ha missats eller ni råkat slänga det så kontakta oss på XXX så bistår vi er självklart gärna med ett nytt. Med i paketet skickas även ett dokument där ni fyller i vilken vara ni vill returnera och orsak. Ni kan läsa mer här i våra köpvillkor

Ångerrätt och retur 

Hos oss har ni alltid 14 dagars öppet köp och ångerrätt på era varor, även på rabatterade produkter. Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottagit varan. En förutsättning för att ångerrätten ska gälla är dock att varan är oanvänd och oskadad när vi mottager den. Ni har rätt att utan kostnad öppna förpackningen för att kontrollera hur varan fungerar inom rimliga gränser men varan får inte brukas.  

Hör av dig till vår kundtjänst genom mail eller telefon med följande information:  

I) ordernummer (finns i din orderbekräftelse, på följesedeln eller fakturan) 

II) ditt namn och kontaktuppgifter 

III) antal och namn på de produkter som önskas returneras 

Alfred.H AB vill bekräfta returen och att ångerfristen inte har passerats innan varorna skickas tillbaka. Ni har 14 dagar på er att returnera varan från det att meddelandet om ånger har skickats. Ni har dock ovillkorlig ångerrätt och behöver inte invänta vårt besked. Vi rekommenderar att returen sker med medföljande returfraktsedel, alternativt Posten varubrev eller Posten Företagspaket. Kunden står för returkostnad enligt Postens portotabell eller fraktkostnad för medföljande returfraktsedel (standardkostnad 69 kr dras av vid återbetalningen), och har ansvaret för varan till dess att den har kommit oss tillhanda. Returer får inte skickas som postförskott eller frisvar. Vid retur av ångrat köp står du som kund för frakten. Ett avdrag motsvarande returkostnaden (69 kr) görs därmed när vi bistår er assistans med en förbetalad fraktsedel.  

Vad menas med Fashion with Purpose?

Fashion with purpose syftar till konceptet att använda kläder och accessoarer som ett sätt att göra en positiv skillnad för individer och samhället. Det handlar inte bara om att följa trender eller se stilfull ut. Vi är så stolta över vår design men vi vill även bidra för att skapa förändring och ge förutsättningar och möjligheter. Detta gör vi genom vår members club där vi har samarbetspartners som verkligen gör skillnad.

Vad har ni för returadress?

Jag har returnerat en vara och undrar när pengarna återbetalas? 

Inom tre dagar från att vi mottagit ert paket påbörjas återbetalningsprocessen, men oftast samma dag. När returen är administrerad meddelas ni via den mailadress köpet genomfördes av. Vanligtvis når pengarna er inom 1-2 arbetsdagar efter det, men har det inte skett inom 5 arbetsdagar kan ni kontakta oss för att se status. Vid returer stor som ovan nämnt kunden för returfraktskostnaden och ett avdrag om 69 kr görs därför på återbetalningen. 

Jag har ångrat mitt köp. Kan jag bara strunta i att hämta ut det? 

Det går att göra på så vis då paketet efter vanligtvis 12 dagar automatiskt skickas tillbaka till oss. Däremot debiteras vi en extra avgift från speditören som du som kund står för vid outhämtat paket. Därmed kommer du som beställare att debiteras 200 kr för det ej uthämtade paketet. Det enklaste sättet är att bara klistra på den medföljande returfraktsedeln och lämna in paketet hos ombudet. Mer om det kan ni läsa om i våra köpvillkor.

Hur reklamerar jag en vara som tyvärr inte hållit måttet?

Vi är gladeligen nog väldigt besparade från reklamationer men hjälper er självklart i frågan om det skulle uppstå. Kontakta oss med en så utförlig beskrivning som möjligt av problemet med när, hur och var det uppstod och gärna i kombination med bild. Det underlättar för oss att så fort som möjligt hjälpa er i ärendet.

Hur vet jag att ordern gått igenom? 

En beställningsbekräftelse ska skickas ut automatiskt till er angivna mailadress. Görs inte det ber vi er kontakta oss så ser vi vad som kan ha skett. 

Jag har en fråga om min faktura. Hur går jag till väga? 

Har ni handlat med Klarna kan ni kontakta dem angående fakturafrågor på info@klarna.se Ni kan även ringa dem på 08-120 120 10 ellerbesöka deras hemsida för det. Har ni använt ett annat betalningsmedel kan ni kontakta oss.

Maila oss

Fyll i formuläret nedan så hör vi av oss så fort som möjligt

Kontaktformulär